آبادان نو

زندگی من در شهر آبادان

آبادان نو

زندگی من در شهر آبادان

چرا عاملان تخریب خانه شکرچیان آبادان مجازات نمی‌شوند؟

آبادان نیوز: یک دوستدار میراث فرهنگی نگرانی خود را از تخریب آثار تاریخی خوزستان مصادف با سالروز تخریب خانه شکرچیان این شهرستان آبادان اعلام کرد و خواهان مجازات عاملان این فاجعه از سوی مسؤولان شد.
امیری در گفت‌وگو با ایسنا یادآوری کرد: سال گذشته در چنین ایامی خانه شکرچیان آبادان با وجود ثبت به شماره ۷۲۴۹ در مورخ ۱۲ بهمن سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور در تاریخ ۲۲/۸/۸۷ با مجوز مدیر وقت اداره میراث فرهنگی آبادان به صورت صددرصد تخریب شد.
وی افزود: از زمان وقوع این فاجعه تاریخی، فرهنگی و ملی تا به امروز ما شاهد برخورد جدی مسؤولان با عاملان این حرکت ضد فرهنگی نبوده‌ایم. این در حالی است که مدیر سابق اداره میراث فرهنگی این شهرستان همچنان به عنوان عضوی از این اداره مشغول فعالیت است.
او خاطرنشان کرد: ‌از آن جا که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها متولی و حامی آثار تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم می‌باشد جای سوال است که چه گونه یک اثر تاریخی همانند خانه شکرچیان با قرار گرفتن در قلب آبادان را می‌توان از بین برد و پس از گذشت یک سال مجازات قابل قبولی برای عاملان آن در نظر گرفته نشده است؟

دبیر کانون جهانگردی آبادان تاکید کرد: ما به شدت پی‌گیر این قضیه هستیم و به این رسیدگی‌ها اکتفا نمی‌کنیم و در صورتی که مسؤولان استانی در خصوص مجازات عاملان این فاجعه ملی اقدامی جدی نکنند ما پی‌گیری‌های خود را در سطح گسترده دنبال خواهیم کرد زیرا نابودی این اثر با ارزش باستانی انگیزه‌ای جز انگیزه‌های مالی برای عاملان آن نداشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد