آبادان نو

زندگی من در شهر آبادان

آبادان نو

زندگی من در شهر آبادان

مسئولان آبادانی از قهرمانی‌ام در مسابقات جهانی هلند خبر نداشتند

قهرمان آبادانی کاراته جهان گفت: نخستین باری که در مسابقات جهانی هلند به مقام قهرمانی در دنیا دست یافتم، هیچ کدام از مسئولان آبادانی حتی از این موضوع خبر نداشتند.

مریم اسماعیلی در گفتگو با فارس در آبادان اظهار داشت: از سال ۷۹ به کاراته علاقمند شدم و با چند ماه تمرین در همان سال به مقام قهرمانی خوزستان دست پیدا کردم.

وی ادامه داد: در سال ۸۰ نیز نخستین قهرمانی را در کشور و در مسابقات تهران به دست آوردم و تا سال ۸۳ به طور پیاپی از این عنوان دفاع کردم.

کاراته کار آبادانی تیم ملی اضافه کرد: در سال ۸۳ به مسابقات جام جهانی هلند اعزام شدم و با اقتدار کامل بر سکوی نخست قهرمانی جهان ایستادم و در مسابقات آسیایی هنگ کنگ هم این عنوان را تکرار کردم، اما در همین سال و بعد از بازگشت از مسابقات جهانی در لیگ کشور به ناحق و به دلیل ضعف داوری نایب قهرمان ایران شدم.

اسماعیلی تصریح کرد: بعد از یک مقام دومی در کشور از سال ۸۵ تا به امروز در همه دوره‌ها قهرمان ایران شدم تا اینکه امسال به مسابقات قهرمانی دنیا در آفریقای جنوبی اعزام شدیم.

وی خاطر نشان کرد: در بازی‌های آفریقای جنوبی و تا قبل از فینال حریفانی از سوییس، ژاپن و آفریقای جنوبی را شکست دادم، ولی در دیدار نهایی با ناداوری مسلم بازی را به حریف واگذار کردم تا به مدال نقره این بازی‌ها دست پیدا کنم.

ادامه مطلب ...

چرا عاملان تخریب خانه شکرچیان آبادان مجازات نمی‌شوند؟

آبادان نیوز: یک دوستدار میراث فرهنگی نگرانی خود را از تخریب آثار تاریخی خوزستان مصادف با سالروز تخریب خانه شکرچیان این شهرستان آبادان اعلام کرد و خواهان مجازات عاملان این فاجعه از سوی مسؤولان شد.
امیری در گفت‌وگو با ایسنا یادآوری کرد: سال گذشته در چنین ایامی خانه شکرچیان آبادان با وجود ثبت به شماره ۷۲۴۹ در مورخ ۱۲ بهمن سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور در تاریخ ۲۲/۸/۸۷ با مجوز مدیر وقت اداره میراث فرهنگی آبادان به صورت صددرصد تخریب شد.
وی افزود: از زمان وقوع این فاجعه تاریخی، فرهنگی و ملی تا به امروز ما شاهد برخورد جدی مسؤولان با عاملان این حرکت ضد فرهنگی نبوده‌ایم. این در حالی است که مدیر سابق اداره میراث فرهنگی این شهرستان همچنان به عنوان عضوی از این اداره مشغول فعالیت است.
او خاطرنشان کرد: ‌از آن جا که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها متولی و حامی آثار تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم می‌باشد جای سوال است که چه گونه یک اثر تاریخی همانند خانه شکرچیان با قرار گرفتن در قلب آبادان را می‌توان از بین برد و پس از گذشت یک سال مجازات قابل قبولی برای عاملان آن در نظر گرفته نشده است؟

دبیر کانون جهانگردی آبادان تاکید کرد: ما به شدت پی‌گیر این قضیه هستیم و به این رسیدگی‌ها اکتفا نمی‌کنیم و در صورتی که مسؤولان استانی در خصوص مجازات عاملان این فاجعه ملی اقدامی جدی نکنند ما پی‌گیری‌های خود را در سطح گسترده دنبال خواهیم کرد زیرا نابودی این اثر با ارزش باستانی انگیزه‌ای جز انگیزه‌های مالی برای عاملان آن نداشته است.

افتتاح رسمی

امروز این وبلاگ را را افتتاح می کنم .تا زندگی خودم را در شهر آبادان و خاطرات هر روزم را بنویسم.البته انشااله